Composicions

Noemi Pérez

Les imatges de cabells han estat presents des de el primer dia; el punt de partida va ser una mera fotocopia que vaig recuperar de fa temps, després vaig engrescar-me a fer moltes més fotocopies del meu cabells i vaig començar a jugar amb composicions que anaven sortint de la superposició de les mateixes.

Les idees inicials del projecte eren aquelles que rondaven per al meu cap des de feina temps. L´embolic, el caos, el desmele, la llibertat, la impromta del jo, etc... El cabell com a part que es troba molt a prop del cap, del món de les idees. Per a mi el cabell és com l´element femení distintiu, com signe de gènere i de sexualitat.

M´agrada la idea de que l´ aire mou el cabell i el fa ballar amunt i avall, el fa agafar formes sorprenents, insospitades; els pels s´apropen a la cara, o s´ allarguen molt lluny d´aquesta.  

Em fascinen les formes sinuoses dels meus cabells, que son com les corbes del meu cos, del cos de una dona.  La ondulació i el moviment que prenen les formes, que sempre son diferents i irrepetibles, son úniques, i per això les formes que sorgeixen d´aquestes també son sempre diferents entre elles i totes “especials”.




Composicions, 2006.
Serigrafia sobre paper Schoeller satinat, 50 x 70 cm.